Сьогодні компанія Toyota є одним із найбільших виробників гібридних автомобілів у світі. Цей тип автомобілів стає все більш популярним через високу продуктивність, надійність, екологічність і низькі експлуатаційні витрати. Але чим основний принцип роботи гібридної системи автомобілів Toyota відрізняється від бензинових та електричних автомобілів?
Гібридна система Toyota використовує бензиновий двигун і електромотор. Це «повний» гібрид ― автомобіль може пересуватися як за принципом спільного використання двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ) та HV-батареї, так і винятково на електроенергії. Цим Toyota Hybrid відрізняється від інших «м’яких» гібридних систем, у яких електромотор працює лише для підвищення продуктивності бензинового двигуна та виключно разом з ним.
Система Toyota Hybrid складається з:
- бензинового двигуна, який працює за циклом Аткінсона. Найефективніший ДВЗ при середніх і високих обертах, має високий ККД і низькі витрати пального та рівень шуму;
- керуючого електромотора. Виконує роль генератора енергії від ДВЗ для заряджання високовольтної батареї, а також роль стартера для ДВЗ;
- тягового електромотора. Призначений для приведення автомобіля в рух. Також виконує роль генератора при рекуперації;
- гібридної трансмісії. Являє собою планетарну передачу, що є дільником потужності та розподіляє крутний момент між тяговим електромотором і ДВЗ. Гібридна трансмісія не є варіатором у класичному його розумінні, оскільки в ній відсутні вали, фрикціони, ремені/ланцюги;
- інвертора. Перетворює змінний струм (АС) з електродвигуна на постійний (DC) для заряджання батареї і навпаки. Також конвертує напругу 250В з HV-батареї у 650В для запуску та роботи тягового електромотора;
- високовольтної батареї. Має високу щільність енергії. Нікель-метал-гідридна батарея забезпечує стабільне заряджання/розряджання від 30% до 90% для найбільш ефективної роботи батареї, ідеально підходить для роботи при низьких температурах і не потребує зовнішнього заряджання.